środa, 7 grudnia 2011

NAPÓJ SOJOWY O SMAKU WANILIOWYM Golden Soya

• 4,49 zł/1l
• Biedronka 
•  Mona Naturprodukte GmbH, Lehargasse 11 A-1060 Wiedeń

Skład: baza sojowa 92,5% (woda, soja 7,2%); cukier, dekstroza, fosforan 3-wapnia; substancje zagęszczające: guma gellan, karagen; sól morska, aromaty, barwnik: beta karoten, witamina E, witamina B2, witamina B12, aromaty.

Recenzja: Smaczne, nie za słodkie. Zdaje się, iż jest to ten sam napój co "Prawdziwe", po prostu w nowym opakowaniu. Występuje również w smaku czekoladowym i naturalnym.

41 komentarzy:

  1. Co ja bym bez tych biedronkowych "mlek" poczęła....? Naturalne- boskie, nawet do kawy. Reszta dla mnie nieco za słodka, za to można potraktować je jako słodki i pyszny dodatek do życia.

    No i cenę mają sensowną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie nawet naturalne jest za słodkie, dlatego kupuję sojowo-ryżowe w Kauflandzie w Niemczech za 90 c/1l. Niemniej do koktajli np. to mleko jest super. Kawy nie pijam to nie wiem, ale pewnie też pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście lekko za słodkie ale za to tanie i zawsze dostępne (przynajmniej u mnie, mam blisko do 2 biedronek :P)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszny napój, nie mam porównania do innych marek. może faktycznie nieco słodkie, ale nie traktuje tego jako cośco ma smakowac jak mleko z cycka. zresztą lubię słodycze btw. cena podskoczyła do 4.99

    OdpowiedzUsuń
  5. cześć, ta mleko nie ma żadnej napisu o jeśli ma czy nie ma GMO, tzn. ze ma GMO. Konieczne nie mieć GMO to plus dla firm i trzeba się chwalić o tego. Dlatego nic nie piszą na opakowaniu, prawdopodobnie ma mniej niż 0,9% soja modyfikowana genetyczne, chociaż często przekroczą ten procent (nielegalne). Ja wolę nie kupować i skupić się ze tego typu mleko które zaznaczą ze nie maja GMO.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze Cię, nie ma absolutnie żadnych dowodów, że GMO jest szkodliwe dla zdrowia.

      Usuń
  6. Producenci nie mają obowiązku pisać na opakowaniach produktów, że są wykonane z niemodyfikowanych genetycznie surowców. Są zobowiązani do pisania, gdy stosują GMO. Tak więc jesli nie ma tej info, to jest bez modyfikacji. Można w sumie też zapytać firmę z jakich składników produkuje to mleko.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie znowu za 4 zlotych :) a bylo niedawno po 5 :P

    OdpowiedzUsuń
  8. na czarnej liście produktów GMO jest np olej wiejski, a w składzie nie napisane, że GMO, z dochodzenia dziennikarzy z tvn "GMO a zdrowie" na youtubie wynika, że rocznie bada się 100 próbek w Polsce, czyli nic, kto to sprawdzi, ale no może firma nie chce ryzykować i ma z niemodyfikowanej soji

    OdpowiedzUsuń
  9. Cena super - najtansza u nas w Polsce - bo kosztuje aktualnie 4 zł.
    Ale wczesniej byly w innych opakowaniach - i inaczej mi smakowaly - byly takie bakrdziej pyszne w smaku.nie byly takie slodkie a waniliowe mleko byly o wiele lepsze bo teraz jest dla mnie za sztuczne zebym pila je tak samo jak to robila miedys.naturalne okej ale znowu uwazam ze kiedys bylo o wiele lepsze w smaku,czekoladowego nowego jezcze nie pilam .
    ja sama robie mleko sojowe w domu i uzywam go do wszystkiego - nalesnikow,majonezow weganskich,sosow,ciast,ciasteczek ,nawet do koktajli - miksuje takie mleko sojowe z owocami - truskawki ,banany i jest pyszne - nie trzeba naprawde kupowanego mleka do tego zeby kotkajl byl dobry
    ale do kremow na tort na przyklad,do platkow sniadaniowych czy do kawy jesli pije co robie rzadko to uzywam tylko i wylacznie kupowanych bo jednak maja pelniejszy i lepszy smak a ze czesto takich rzeczy nie jem to sobie na nie wlasnie czasami pozwalam :P

    po za tym sa jeszcze mleka ryzowe ,orkiszowe,orzechowe,kokosowe,migdalowe,owsiane- mozna samemu zrobic tez w domu z roznyc ziaren itp :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja te mleko sojowe waniliowe z biedronki kupuję od kilku lat,gdyz je uwielbiam i nie wydaje mi się by bylo zbyt słodkie.Uwazam,ze to kwestia czyjegos smaku,bo jedni ludzie wolą słodkie potrawy inni słone itd..Ja piję poprostu te mleko WANILIOWE , lub zalewam płatkami tylko kukurydzianymi,gdyz nietoleruję glutenu,mam tez uczulenie na wszystkie zboza,trawy,mleko krowie tez, owoce truskawki,cytrusy,Kiedys kupiłam te mleko czekoladowe i mi nie smakowało więc wylałam.Innym razem kupiłam naturalne,to wogóle nie szlo go pić.Kupiłam inne smaki,gdyz waniliowego poprostu nie było w biedronce.Owszem smakowały mi tez desery, ale tylko wanilowe,kotlety tez ala schabowe lubię,pasztety niestety tez mi nie odpowiadaly.Czasami ,kupowałam mleko sojowe 9 zł/litr w intermarche ,tez, było bardzo dobre jak i cena ale tamto mleko to sam miód tak słodkie.Ja wogóle nie jem słodyczy,czasami wafelka w czekoladzie, ale to mleko z biedronki jest pyszne w porównaniu z innymi sojowymi.Wogóle w mojej rodzinie nikt soi nie lubi tylko ja,oni wolą mięso a mi ono smierdzi,więc moze od swięta spróbuję kawalątek.Na koniec dodam,ze ta osoba anonimowa,gdyby była alergikiem to by nie wybrzydzała,a nie się chwali,ze sama moze sobie zrobic mleko czy koktailik .Niestety alergik je lub pije co moze i nie ma wyboru a normalny zdrowy czlowiek moze jesc co chce i wydziwiac z potrawami ,bo wie,ze mu nic nie zaszkodzi!Inaczej bys cwierkała(ał) będąc alergikiem,więc się nie chwal,bo robisz przykrosc alergikowi.Rób swoje pysznosci ,pij i się nie chwał bo odebrałam cię jako samolubną osobę.Owszem mozna komus doradzic,w przyrzadzeniu posilku ,ale trzeba brac pod uwagę ludzi cierpiących stosujących ograniczenia w jedzeniu i im choc trochę WSPÓŁCZUC!Poza tym zwróc innym razem UWAGĘ, jesli kupowałabys soję bo czasami jest to tylko napoj i wówczas jest rzadszy a czasami mleko sojowe,wówczas jest gęsciejsze i smaki tez są inne i róznią się tez gęstoscią!:(

      Usuń
  10. własnie pije. dla mnie naturalne jest zbyt słodkie. Miło sie pije ale najlepsze "mleko" sojowe to to nie jest. słusznie sami nazwali to napojem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie jest tak, że ktoś sobie sam coś nazwał, tylko narzucają to określone przepisy... według polskiego prawa mlekiem może być nazwane tylko to, które pochodzi od krowy... zatem na polskich półkach nie znajdziesz niczego, co by na opakowaniu miało napisane "mleko sojowe"

      Usuń
  11. A ja dziś usłyszałam od pani z Biedronki, że wycofali się zupełnie z tego mleka
    i już po zawodach

    OdpowiedzUsuń
  12. jaki powód podali ,co ja zrobię bez tego mleka :( ja już byłam w 9-u biedronkach i nigdzie nie ma ani jednego :(

    OdpowiedzUsuń
  13. w Olsztynie to samo :( tragedia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzeba się zwołać i napisać list do Biedry! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Stwórzcie wydarzenie na facebooku i zapeoście Biedronkę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziś mi Pan powiedział, że jest to produkt sezonowy i jest tylko w okresie zimowym! Jakbym wiedziała zapas bym zrobiła;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bzdura, żaden produkt sezonowy, w sprzedaży był od 4 lat non-stop. cały rok.....poczekamy, może niebawem wróci znow w nowym opakowaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  18. nie ma! rozlewnia zbankrutowała ponoć...

    OdpowiedzUsuń
  19. Już są w biedronkach.Wczoraj kupiłam napój sojowy.Dostałam w Elblągu

    OdpowiedzUsuń
  20. ale czy na pewno jest już to mleko. Może w Elblągu mieli stary zapas. Ja nie wiem co mam bez tego mleka zrobić. Moja dwójka dzieci na noc pije to mleko. Z innych firm kosztują prawie 10 zł za litr. Jeśli ktoś wie, czy na pewno już jest w Biedronce proszę o kontakt.

    OdpowiedzUsuń
  21. tak, już wróciło !!!! w toruniu też było i w bielsko białej ... i to po 10 kartonów więc to raczej nie resztki :)
    może mieli chwilowy zastój w dostawach czy coś

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest wszędzie w biedronkach.Koleżanka mówiła że był przestój

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nawet w tej sprawie do nich dzwoniłam. Powiedziałam, że sobie życzę, żeby wróciło :)
    I oddzwonili do mnie informując, że już jest :)

    Słyszałam, że Biedronka nie płaci swoim dostawcom. Mają podpisane terminy płatności półroczne i dalej nie płacą na czas. Przyczyniało się to do bankructwa dostawców. Być może i sojowy dostawca zbankrutował, albo nie miał czym zapłacić swoim kontrahentom. A skoro były sygnały od konsumentów, że mleko ma być, to w końcu im zapłacili :) - oczywiście takie tam sobie dywagacje, bo ciekawa jestem dlaczego nagle zniknęło. Z tego co widziałam, to sporo ludzie kupowali. U nas schodzi ze 4 l. tygodniowo - syn alergik. Fakt, szkoda, że za słodkie, ale skoro nie może mleka, to niech ma...

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam,
    Tez jestem alergiczką mam uczulenie na mleko krowie i nie tylko,poza tym jestem w okresie MENO,i te mleko -napój sojowy waniliowy piję od kilku lat.Prócz tego,ze te mleko uwielbiam to jest i zdrowe,bo soja jest lekkostrawnym białkiem,obniza tez zły cholesterol,to swietnie wpływa na samopoczucie kobiet w MENO.Niedawno poznałam jedną Pania i kiedy mnie zapytała o wiek,to nie uwierzyła,ze mam tyle lat co powiedziałam.Myslała,ze mam ponizej 40-stu lat.Soja a zwłaszcza wanilia ma działanie oddmładzające a ja piję te mleko od 5 lat chyba juz.Własnie niedawno nie mogłam zakupic tego mleka sojowego,nie wiedziałam dlaczego,teraz wiem i dziękuję osobie anonimowej,ze to wyjasniła w komentarzu swoim.Niestety kupiłam inne mleko sojowe wanilowe za 9 zł/litr w necie i mi tak zapakowali,ze bylo pootwierane prawie wszystkie kartony,chyba tylko 3 dotarły całe.Sklep nie zadbał o to bym mleko otrzymała nie naruszone.Potem gdy napisałam do nich zwalili winę na kuriera.Ciekawe jak mleko sojowe miało się nie powgniatac,i nie pootwierac,akoro pół kartonu było puste,sklep nie wypełnił luk w nim!No,ale dla sklepów liczą się tylko pieniądze a nie czy towar klient otrzyma w całosci!No,ale najwazniejsze,ze juz mleko to w biedronce jest i kupuję,nie musze szukac w necie!Dla mnie te sojowe mleko waniliowe jest pyszne mimo,ze jest słodkie,ale mi nie przeszkadza.Poprostu je uwielbiam i nich biedronka zadba o to,by było zawsze w sprzedazy mleko sojowe waniliowe,bo alergik ma cięzki zywot i wielu pokarmów jesc nie moze,więc niech ma chociaz te mleko!pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Moje ulubione mleko roślinne. Najbardziej lubię pić na zimno prosto z kartonu ;]

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. w waniliowym
      baza sojowa 92,5% = woda 92,8% + soja 7,2%

      czyli w całym 1 litrowym napoju
      woda 85,84%
      soja 6,66%
      mamy zatem bazę wodną czy sojową?

      cukry to 7,4% (74 gramy = cukier i dekstroza) czyli niecałe 15 kostek cukru

      cukrów więcej niż soi, mamy zatem bazę cukrową czy sojową?

      85,84%+7,4%=93,24% to woda z cukrem i to jest baza tego produktu!!!

      soja jest tu tylko skromnym dodatkiem 6,66%

      napój sojowy... odpowiedni dla wegetarian

      a powinno być woda z 15 kostkami cukru... odpowiednia dla lubiących wodę z cukrem:)


      nazywanie tego mlekiem sojowym... to jak nazywanie byle chłopa z widłami POSEJDONEM:)

      Usuń
  27. Wystarczy lektura opakowania, żeby się dowiedzieć, że jedna szklanka tego napoju pokrywa 21% (sic!) dziennej normy spożycia cukrów! (Dla porównania: tłuszczów czy kalorii tylko 6-7 %). Już lepiej wypić puszkę coli, bo ma mniej cukrów niż szklanka biedronkowego napoju (puszka coli pokrywa 13% normy)! Może komuś smakować, ale osoby zwracające uwagę na to, żeby zdrowo się odżywiać albo dbające o linię zdecydowanie nie powinny tego pić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napój sojowy 10% dziennego spożycia dla osoby dorosłej cukru, mleko prawdziwe 13 %. I co jest bardziej szkodliwe?

      Usuń
  28. Waniliowe przesłodkie, do budyniu i płatków najbardziej podchodzi mi naturalne, a czekoladowe zdecydowanie najgęstsze i świetne jako deserowy dodatek. Cena 3,99 zł / litr jest aktualna.

    OdpowiedzUsuń
  29. Wycofują je z biedronki niestety. Napisałam do nich e-mail, bo nigdzie go ostatnio nie mogłam dostać. Odpisali mi, że je wycofują i na chwilę obecną nie zamierzają go wprowadzić ponownie. Nie wiem dlaczego robią mi taką krzywdę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Historia lubi się powtarzać. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie niech da znać, bo w biedronkach znów pustki...:(((

    OdpowiedzUsuń
  31. W Biedronce mleka sojowe (wszystkie 3 smaki) znów się pojawiły :) Już straciłem nadzieję, a tu proszę, wróciły. Są teraz nieco droższe bo 4,29 zł kosztuje 1 litr, ale lepsze to i tak od konkurencji.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ceny dalej szybują, teraz już 4,99zł.

    OdpowiedzUsuń
  33. To mleko nie jest GMO :)
    Można wejsc sobie na stronke Naturprodukte i poczytac FAQ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Nie jest bio, ale nie jest GMO.

      Usuń
  34. U mnie kosztuje 4,99 ale w biedronce koło mojego domu nie uświadczę innego smaku niż kakaowe(które im nie schodzi niestety z półek) inne zamówią jak kakaowe sprzedadzą - masakra. Zauważyłam że kakaowe w wielu sklepach stoją najdłużej producent powinien sprzedawać kartony z jednym smakiem a nie mieszać trzy. Smak przyjemny ale dla mnie bardzo słodki - czuć sztuczność w proszku (niestety w porównaniu z mlekami innych firm troszkę odstaje). Ale jak jest dostępne w sklepie to chętnie je kupuje. Szkoda , że nie pomyślą o stałej dostępności tego napoju oraz produkcji innych produktów sojowych - śmietanki, jogurtów itp.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentarzy. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz.

Made by: Ula, Mysza